تفاوت استابلایزر با محافظ برق موضوع این مقاله می باشد. استابلایزر و محافظ برق هر دو دستگاهی هستند که ممکن است برای شما در منزل یا محل کار از هر وسیله دیگر کاربرد بیشتری داشته باشند. اما این دو وسیله محافظی تفاوت هایی نیز دارند که در این مقاله میخواهیم به صورت کامل به آن ها بپردازیم. بیشتر سوال مشتریان گروه صنعتی سارا این است که محافظ برق خریداری کنیم یا استابلایزر را برای محافظت از لوازم برقی تهیه کنیم؟

تفاوت استابلایزر با محافظ برق چیست؟

اگر می خواهید برای خانه تان محافظی داشته باشید تا از آسیب دیدن لوازم برقی جلوگیری کنید بهتر است یک محافظ برق خریداری کنید. دستگاه محافظ برق عملکرد ساده ای دارد و در صورت تغییر ناگهانی ولتاژ برق، جریان را قطع می کند. اما در استابلایزر ها می بینیم که به جای قطع کردن جریان برق آن را به صورت اتوماتیک اصلاح می کند تا لوازم برقی شما به یکباره خاموش نشوند.

زمانی که در خانه یا محل کار خود از دستگاه یا محافظ برق استفاده می کنید این دستگاه می تواند در صورت تغییرات ناگهانی جریان، آن را قطع کند. در مقابل کسانی که از استابلایزر ها استفاده می کنند می توانند با همان جریان های نوسان دار از لوازم برقی خود استفاده کنند؛ زیرا عملکرد استابلایزر به صورتی است که می تواند جریان های دارای نوسان را اصلاح و جریانی ثابت به دستگاه برقی وارد کند.

در این قسمت مجدد نیاز میدانیم تا درباره عملکرد استابلایزر یا استبلایزر برای شما توضیحاتی درج کنیم تا با این دستگاه الکترونیکی پرکاربرد بیشتر آشنا شوید. استابلایزر چیست؟ پر بحث ترین سوالی است که مشتریان ما در تمامی خرید های خود از ما داشته اند. استابلایزر یک دستگاه الکترونیکی است که به جریان برق متصل می شود و این جریان دارای نوسان را که ناشی از مصرف بالای مشترکان است به جریان ثابت تبدیل می کند. در ادامه استابلایزر ها به جریان یا برق رسانی به دستگاه برقی شما کمک شایانی می کنند.

مهم ترین تفاوت استابلایزر با محافظ برق چیست؟

اگر بخواهیم مهم ترین تفاوت استابلایزر با محافظ برق را به شما بگوییم باید به نحوه عملکرد آن ها اشاره کنیم. استابلایزر ها همانطور که گفته شد از جریان های دارای نوسان، جریانی ثابت می سازد اما محافظ های برق تنها جریان را قطع می کند و دیگر به دستگاه برقی شما برق رسانی نمی کند.

چرا به استفاده از استابلایزر ها نیاز است؟

زمانی که نوسان جریان برق شهری بیش از حد استاندارد باشد، دستگاه استابلایزر توانایی این را دارد که جریان را به محدوده مورد نظر شما برساند تا لوازم برقی تان دچار آسیب دیدگی نشوند. همینطور اگر برق شهری را بیش از اندازه کم کنیم ممکن است باز به دستگاه برقی مان آسیب برسد یا دچار اتصال کوتاه شود. تفاوت استابلایزر با محافظ برق بسیار زیاد است که در این بخش به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد. اینکه بدانید برای چه به استابلایزر ها و محافظ های برق نیاز دارید بسیار مفید است.

از مزایای استفاده از استابلایزر ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تثبیت جریان های برق شهری

2- محافظت از دستگاه ها و تجهیزات الکترونیکی

3- کاهش هزینه های قبض برق در طولانی مدت به دلیل مدیریت مصرف

دستگاه محافظ برق چیست؟

دستگاه محافظ برق، دستگاهی است که همه بیشتر از یک عدد در خانه موجود داریم و از آن استفاده میکنیم. دلیل استفاده زیاد از این دستگاه پرکاربرد می تواند نگرانی بابت خرابی لوازم برقی موجود در خانه باشد. این دستگاه را می توان به سه راهی ها نیاز شباهت داد زیرا از نظر عملکرد مشابه هم هستند اما از نظر ساختار دارای پیچیدگی های خاصی نسبت به هم هستند. اگر چه استفاده از محافظ های برق در منزل بسیار نیاز است اما برای محافظت بیشتر از لوازم برقی باید از استابلایزر ها استفاده کرد.

استفاده از محافظ برق و استابلایزر به صورت همزمان

یکی از مفید ترین کار هایی که میتوان برای محافظت از لوازم برقی یا محل کار انجام داد، استفاده همزمان از محافظ برق و استابلایزر ها است. شما در واقع با این کار دوبار از لوازم برقی خود مراقبت می کند. بهتر است برای بهینه تر کردن و محافظت از استابلایزر برق، ابتدا محافظ برق را به جریان برق شهری متصل کنید و سپس استابلایزر را به یکی از پورت های آن اتصال دهید. با استفاده از این ترفند گفته شده شما می توانید با یک تیر دو نشان را هدف بگیرید و از استابلایزر خود نیز محافظت کنید.

مدیریت هزینه در مصرف همزمان استابلایزر و محافظ برق

اگر هر دو محافظ برق را به جریان متصل کنیم بی شک مصرف بسیار بالایی خواهند داشت. پیشنهاد ما به شما این است که در منزل از استابلایزر های تک فاز استفاده کنید تا دیگر نیازی به محافظ های برق نداشته باشید. البته باید بدانید که استفاده از محافظ و استابلایزر به صورت همزمان آنقدر هم قبض برق سنگینی برای شما نخواهد ساخت.

از کجا استابلایزر خوب بخرم؟

استابلایزر های بسیار زیادی توسط برند های متفرقه در بازار موجود است اما باید بدانیم که چه استابلایزری با کیفیت و مورد نیاز ماست. اینکه هر استابلایزری را ببینیم و خریداری کنیم هرگز کار عقلانی نیست زیرا با اینکار شما ضربه سنگینی به لوازم برقی خود می زنید و حتی صرفه اقتصادی ندارد. پیشنهاد ما به شما مراجعه به فروشگاه اینترنتی گروه صنعتی سارا است که در این صفحه شما می توانید تمامی محصولات اعم از ترانسفورماتور، استابلایزر، محافظ برق و مابقی محصولات را مشاهده نمایید.

چرا باید از استبیلایزر های سارا استفاده کنیم؟

گروه صنعتی سارا با تکیه بر نیرو مهندسی و با استفاده از افراد مجرب توانسته از دهه 50 تا کنون در زمینه ساخت و تولید استابلایزر، محافظ برق، مبدل برق، ترانسفورماتور قدم بردارد. در ابتدا تولیدات سارا به محافظ های ساده ختم می شد اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی تمامی محصولات سارا بروزرسانی و با کیفیت تر شدند.

از کجا محافظ برق با کیفیت بخرم؟

محافظ برق با کیفیت و بی کیفیت در بازار به صورت انبوه توزیع شده است. اینکه شما بدانید از کدام محافظ برق استفاده کنید بسیار مهم است. برای شما در فروشگاه گروه صنعتی سارا بهترین محافظ برق های تولیدی سارا را قرار دادیم تا شما علاوه بر تحقیق بتوانید به صورت آنلاین محافظ برق مورد نیاز خود را خریداری کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم درباره تفاوت استابلایزر و محافظ برق با شما بیشتر صحبت کنیم. به شما پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید حتما به توضیحات و مشخصات فنی دستگاه مربوطه توجه کنید تا در هنگام خرید دچار ضرر نشوید. گروه صنعتی سارا در تمامی لحظه کنار شماست.